onsdag 29. mai 2013

Reklameplakat

I denne oppgaven skulle vi lage en reklame eller en holdnings/aksjonsplakat.
Jeg valgte å lage en reklameplakat for en kolleksjon fra sminkemerket MAC. Dette skulle se ut som en vår/sommerkolleksjon av fargerik sminke.

Her er mitt resultat:


Jeg har brukt bilder jeg fant på internett og satt sammen i collage i photoshop. 

Valgte først å plassere to bilder øverst fordi de hadde mye farger og trekker oppmerksomhet fort. Man ser sminken deres noe som også gir et inntrykk av at det er sminke plakaten handler om.
Videre vil man trekke synet ned på teksten som står under bildet, hvor jeg valte å skrive; "Color me beautiful". Siden målgruppen er unge valgte jeg å bruke en tekst som kan se litt "barnslig" ut med hjerter i midten. Dette er fordi jeg ville teksten skulle se leken ut, slik som denne kolleksjonen for MAC skal være, og at den skal treffe ungdommer og unge voksne.
Selve sitatet er jo også en del av budskapet, fordi disse fargene vil gjøre deg vakker, og det tenker jeg vil trekke oppmerksomhet til enhver som vil se vakker ut.

Plasserte et bilde av øyne med mye øyesminke under, for å fortsette tanken om at dette handler om sminke, før man under får se logoen til merket. Der står det også "Make-up provided by MAC". Man vil da få svar på at det er sminke for dette merket det reklameres for. 
Jeg valgte å bruke en enkel sammensetning av bildene i samme firkantede former, fordi det var mye farger og jeg ikke ville at det skulle bli for rotete.

Jeg syns det ble en fargerik og fin plakat, og jeg tror den ville trukket oppmerksomhet mot den unge målgruppen jeg ser for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar